وبلاگ

در بازار امروز توسعه یک بازی سودآور ، کاری پرچالش است. سالیانه هزاران عنوان بازی توسط پلتفرم های سخت افزاری و کانال های توزیع منتشر می شود که برای جلب نظر کاربران با یکدیگر در رقابت هستند و از این رو فضای صنعت بازیسازی به شدت رقابتی است. در چنین شرایطی برای توسعه اثربخش بازی، مجموعه ای از ابزارها و تکنیک ها درحوزه های مدیریتی و فنی در این صنعت به وجود آمده و یا از بخشهای دیگر IT به صنعت بازیسازی افزوده شده است. یکی از این ابزارها «آنالیتیکس» است که در سال های اخیر تاثیر بسزایی بر صنعت بازیسازی و همچنین پژوهش های بازی محور داشته است.

برای شروع به کار با ابزارهای آنالیتیکس، دستیابی به تعریفی دقیق از شاخصهای معتبر حوزه تحلیل برنامه ها ضروری است. به طوریکه بدون دستیابی به درک مشترک از این شاخصها، عملا استفاده موثر از ابزار آنالیتیکس امکان پذیر نیست.

یکی از ویژگی های داشبورد دیتابین، تقسیم بندی کاربران بر مبنای تعداد مراجعات آنها به برنامه در طول زمان می باشد. در دیتابین ما کاربران برنامه را به سه گروه «کم فعالیت»، «میان فعالیت» و «پرفعالیت» تقسیم می کنیم و از این طریق، مدیران محصول می توانند روند افزایش یا کاهش مراجعات به برنامه را در طول زمان رصد نموده و بررسی کنند که تغییرات محصول چه تاثیری روی رفتار کاربران می گذارد.

در فوریه سال 2014 برای اولین بار، مصرف اینترنت اپلیکییشن های موبایلی از PC بیشتر شد (47% به 45%) و 8 درصد از ترافیک مصرفی مربوط مرورگرهای موبایلی بوده است. بازاریابان، کارآفرینان، ناشران برنامه های موبایلی و سایرین به درستی فرصتهای ناشی از انفجار اپلیکیشن ها را دریافته اند.

صفحه1 از5

با عضویت در خبرنامه دیتابین، هیچ خبر و رویداد جدیدی را از دست نمیدهید

اطلاعات تماس

تهران - ولنجک - دانشگاه شهید بهشتی - ساختمان مرکز رشد دانشگاه - واحد 109

53 14 2247 021

info [at] databeen.ir

مجوزها

کلیه حقوق برای شرکت داده نشان پارسیان محفوظ است.