وبلاگ

روشی که برای تحلیل ماندگاری و اتخاذ استراتژی های مناسب برای بهبود آن بکار می گیریم، بستگی به مرحله ای دارد که کاربر در سفر محصول خود طی می کند. کاربران فعال سه مرحله مختلف از ماندگاری را طی می کنند.

تا به حال فکر کردید کاربران مختلف چگونه از برنامه شما استفاده می کنند؟ مثلا کاربران بلافاصله بعد از ورود به صفحه اصلی، چه اقدامی انجام می دهند؟ یا شاید یک سوال دقیق تر، کاربران قبل از خرید در کدام صفحه حضور داشته اند؟ دستیابی به پاسخ سوالاتی از این دست کمک می کند انتظارات، علاقه مندی ها و انگیزه های کاربران را بهتر درک کرده و در نتیجه تجربه کاربری لذت بخش تری ایجاد نمایید.

در صورتیکه مقالات قبلی در خصوص ماندگاری با عناوین اهمیت ماندگاری کاربران و چگونه ماندگاری کاربران را موثرتر اندازه بگیریم؟ را مطالعه کرده باشید، زمان آن فرا رسیده که با روشهای محاسبه ماندگاری کاربر در اپلیکیشن آشنا شوید.

blog

قبل از اقدام درخصوص بهبود ماندگاری کاربر، لازم است درک جامعی نسبت به نحوه رفتار و نوع استفاده کاربران داشته باشید و بازه زمانی مناسب برای تحلیل رفتار کاربر در محصول را نیز انتخاب کنید. (برای مثال اینکه آیا باید شاخصها را هفتگی رصد کنید، یا ماهیانه یا روزانه). در این مقاله دو راهکار مناسب جهت سنجش اثربخش وضعیت ماندگاری کاربران ارائه شده است. این دو راهکار عبارتند از "سنجش ماندگاری بر مبنای رویدادهای کلیدی" و "تعیین بازه زمانی مناسب جهت سنجش ماندگاری". بدین منظور ابتدا شیوه تعیین رویدادهای کلیدی و تاثیرات آن بر سنجش ماندگاری تشریح شده و در ادامه چگونگی محاسبه بازه زمانی مناسب جهت سنجش ماندگاری بررسی می شود.

با عضویت در خبرنامه دیتابین، هیچ خبر و رویداد جدیدی را از دست نمیدهید

اطلاعات تماس

تهران - ولنجک - دانشگاه شهید بهشتی - ساختمان مرکز رشد دانشگاه - واحد 109

53 14 2247 021

info [at] databeen.ir

مجوزها


کلیه حقوق برای شرکت داده نشان پارسیان محفوظ است.