وبلاگ

در بازی های free 2 paly  بیشتر توجه توسعه دهندگان به نرخ ماندگاری بازی بازها در روز اول و کسری از آنهاست که یک روز پس از نصب به اپلیکیشن برگشته اند. آمارها برای تعیین بهترین نرخ ماندگاری در روز اول براساس آنالیتیکس بر روی بازی های مختلفی که صورت می گیرد متفاوت است ولی به طور متوسط این نرخ را می توان حدود 50 درصد تخمین زد که اکثر بازی ها موفق می شوند فقط 20 تا 30 درصد این ماندگاری را در روز اول تجربه کنند. این بدان معناست که در خوشبینانه ترین حالت توسعه دهندگان می توانند امیدوار باشند که نیمی از افرادی که بازی را دانلود کردند در روز اول مجدد به اپلیکیشن مراجعه کنند. این موضوع نه تنها نا امید کننده است بلکه از طرفی ممکن است توسعه دهندگان برای جذب کاربران هزینه زیادی را کرده باشند. با این وجود نمی توان از ارزیابی نرخ ماندگاری در روز اول چشم پوشی کرد ولی این ارزیابی به تنهایی کارایی ندارد و نقش آنالیتکس بازی به طور عمیق تر بیش از پیش نمایان می شود. تا اینکه مشخص شود بازی بازها در بازی های F2P کجا و چرا حاضرند پول خرج کنند؟ تا هزینه های جذب کاربران جدید به نوعی جبران شود.

متدولوژی ‏های گوناگونی برای جمع ‏آوری داده‏ های بازی و رفتار بازی ‏بازها وجود دارد، مواردی نظیر توزیع پرسشنامه، مشاهده، استفاده از گروه تست و موارد مشابه، اما هیچ یک از این روشها کمکی به جمع‏ آوری اتوماتیک داده از راه دور و بدون دخالت بازی ‏باز، نمی‏کند. همانطور که در مقاله چطور سرویس آنالیتیکس به بازی سازان کمک میکند؟ تشریح شد، یکی از روش‏های مناسب برای جمع ‏آوری اطلاعات بازی به منظور بهره ‏برداری در آنالیتیکس، استفاده از تله متری است.

برای شروع به کار با ابزارهای آنالیتیکس، دستیابی به تعریفی دقیق از شاخصهای معتبر حوزه تحلیل برنامه ها ضروری است. به طوریکه بدون دستیابی به درک مشترک از این شاخصها، عملا استفاده موثر از ابزار آنالیتیکس امکان پذیر نیست.

در بازار امروز توسعه یک بازی سودآور ، کاری پرچالش است. سالیانه هزاران عنوان بازی توسط پلتفرم های سخت افزاری و کانال های توزیع منتشر می شود که برای جلب نظر کاربران با یکدیگر در رقابت هستند و از این رو فضای صنعت بازیسازی به شدت رقابتی است. در چنین شرایطی برای توسعه اثربخش بازی، مجموعه ای از ابزارها و تکنیک ها درحوزه های مدیریتی و فنی در این صنعت به وجود آمده و یا از بخشهای دیگر IT به صنعت بازیسازی افزوده شده است. یکی از این ابزارها «آنالیتیکس» است که در سال های اخیر تاثیر بسزایی بر صنعت بازیسازی و همچنین پژوهش های بازی محور داشته است.

در فوریه سال 2014 برای اولین بار، مصرف اینترنت اپلیکییشن های موبایلی از PC بیشتر شد (47% به 45%) و 8 درصد از ترافیک مصرفی مربوط مرورگرهای موبایلی بوده است. بازاریابان، کارآفرینان، ناشران برنامه های موبایلی و سایرین به درستی فرصتهای ناشی از انفجار اپلیکیشن ها را دریافته اند.

صفحه1 از5

با عضویت در خبرنامه دیتابین، هیچ خبر و رویداد جدیدی را از دست نمیدهید

اطلاعات تماس

تهران - ولنجک - دانشگاه شهید بهشتی - ساختمان مرکز رشد دانشگاه - واحد 109

53 14 2247 021

info [at] databeen.ir

مجوزها


کلیه حقوق برای شرکت داده نشان پارسیان محفوظ است.