وبلاگ

در بازار امروز توسعه یک بازی سودآور ، کاری پرچالش است. سالیانه هزاران عنوان بازی توسط پلتفرم های سخت افزاری و کانال های توزیع منتشر می شود که برای جلب نظر کاربران با یکدیگر در رقابت هستند و از این رو فضای صنعت بازیسازی به شدت رقابتی است. در چنین شرایطی برای توسعه اثربخش بازی، مجموعه ای از ابزارها و تکنیک ها درحوزه های مدیریتی و فنی در این صنعت به وجود آمده و یا از بخشهای دیگر IT به صنعت بازیسازی افزوده شده است. یکی از این ابزارها «آنالیتیکس» است که در سال های اخیر تاثیر بسزایی بر صنعت بازیسازی و همچنین پژوهش های بازی محور داشته است.

برای شروع به کار با ابزارهای آنالیتیکس، دستیابی به تعریفی دقیق از شاخصهای معتبر حوزه تحلیل برنامه ها ضروری است. به طوریکه بدون دستیابی به درک مشترک از این شاخصها، عملا استفاده موثر از ابزار آنالیتیکس امکان پذیر نیست.

روشی که برای تحلیل ماندگاری و اتخاذ استراتژی های مناسب برای بهبود آن بکار می گیریم، بستگی به مرحله ای دارد که کاربر در سفر محصول خود طی می کند. کاربران فعال سه مرحله مختلف از ماندگاری را طی می کنند.

در فوریه سال 2014 برای اولین بار، مصرف اینترنت اپلیکییشن های موبایلی از PC بیشتر شد (47% به 45%) و 8 درصد از ترافیک مصرفی مربوط مرورگرهای موبایلی بوده است. بازاریابان، کارآفرینان، ناشران برنامه های موبایلی و سایرین به درستی فرصتهای ناشی از انفجار اپلیکیشن ها را دریافته اند.

تا به حال فکر کردید کاربران مختلف چگونه از برنامه شما استفاده می کنند؟ مثلا کاربران بلافاصله بعد از ورود به صفحه اصلی، چه اقدامی انجام می دهند؟ یا شاید یک سوال دقیق تر، کاربران قبل از خرید در کدام صفحه حضور داشته اند؟ دستیابی به پاسخ سوالاتی از این دست کمک می کند انتظارات، علاقه مندی ها و انگیزه های کاربران را بهتر درک کرده و در نتیجه تجربه کاربری لذت بخش تری ایجاد نمایید.

صفحه1 از4

با عضویت در خبرنامه دیتابین، هیچ خبر و رویداد جدیدی را از دست نمیدهید

اطلاعات تماس

تهران - ولنجک - دانشگاه شهید بهشتی - ساختمان مرکز رشد دانشگاه - واحد 109

53 14 2247 021

info [at] databeen.ir

مجوزها

کلیه حقوق برای شرکت داده نشان پارسیان محفوظ است.