وبلاگ

SMAC (social, mobile, analytics and cloud)

عبارت اختصاری اسماک معرف مفهومی است که چهار پیشران نوآوری در دنیای تجارت امروز را در بر دارد. اسماک به کسب و کارها این امکان را می دهد عملکرد خود را بهبود بخشند و با حداقل سربار، حداکثر بازدهی را به دست آورند.

افزایش داده های ساختاریافته و غیرساختاریافته که توسط ابزارهای موبایل، سنسورها، شبکه های اجتماعی و .... تولید می شوند، مدل کسب و کار جدیدی ایجاد کرده که در آن مشتریان داده تولید می کنند. بکارگیری این تکنولوژی های به تنهایی کافی نیست بلکه هم افزایی ناشی از بکارگیری این چهار تکنولوژی مزیت رقابتی ایجاد می کند.

کمپانی نتفلیکس نمونه ای موفق از کسب وکاری است که از قدرت اسماک به صورت موثری بهره بردرای نموده است. برای مثال اعضا برای تماشای یک ویدیو می توانند با اکانت شبکه اجتماعی فیس بوک لاگین کرده، محتوا را از طریق سایر شبکه های اجتماعی به اشتراک گذارند، و نظرات خود درباره ویدیو را در توییتر یا . فیس بوک درج کنند. داده های مرتبط با رفتار مشتری در فضایی ابری ذخیره شده و نتفلیکس این داده ها را تحلیل می نماید. در نتیجه تحلیل داده امکان شخصی سازی تجربه کار و ارائه پیشنهادات مرتبط با نیازهای هریک از کاربران به وجود می آید.

گفتنی است این رویکرد به علت نقض حریم شخصی کاربران منتقدانی دارد.

اگر به این موضوع علاقه دارید، مقالات زیر رو بهتون پیشنهاد می کنم:

با عضویت در خبرنامه دیتابین، هیچ خبر و رویداد جدیدی را از دست نمیدهید

اطلاعات تماس

تهران - ولنجک - دانشگاه شهید بهشتی - ساختمان مرکز رشد دانشگاه - واحد 109

53 14 2247 021

info [at] databeen.ir

مجوزها


کلیه حقوق برای شرکت داده نشان پارسیان محفوظ است.