وبلاگ

محاسبه درآمد سرانه هر کاربر

برخی شاخصهای آنالایتیکس اپلیکیشن (تحلیل داده موبایل) بیش از سایر حوزه ها اهمیت دارند به ویژه برای اپلیکیشن های درآمد محور و یا مبتنی بر مدلهای عضویت.

برای این اپلیکیشن ها، شاخص درآمد سرانه هر کاربر (ARPU) اهمیت حیاتی دارد و به شما می گوید که آیا به هدف اصلی طراحی اپلیکیشن دست یافتید یا خیر: درآمدزایی

چگونه میانگین درآمد هر کاربر را محاسبه کنیم؟ (ARPU)

ARPU درآمدی است که هر کاربر (به طور میانگین) ایجاد می کند. فرمول محاسبه ARPU به شرح زیر است:

مجموع درآمد کاربران در یک زمان مشخص/ کل تعداد کاربران در همان بازه زمانی

چگونه ARPU را افزایش دهیم؟

دو شاخص کلیدی که به منظور افزایش ARPU باید پایش شوند و تغییر کنند، عبارتند از:

* تعداد اپلیکیشن های نصب شده

* تعداد کاربران فعال ماهانه

با ارزیابی هریک از شاخصهای فوق، می توانید مشخص کنید چه بخشی باید بهبود یابد. شاخص مهم دیگر میانگین هزینه هر نصب است (CPI). در صورتیکه امکان داشته باشد، محاسبه CPI با جزییات بیشتر نظیر CPI کاربران وفادار یا کاربران پرداخت کننده و دیگر بخش ها، ارزش افزوده بیشتری ایجاد می کند.

سوال دیگری که اهمیت دارد این است که ماندگاری کاربران در برنامه چقدر است؟

- چه فرضیاتی در مورد علت ترک برنامه توسط کاربر دارید؟ با چه تجربیات این فرضیات را آزمون می کنید؟

- آیا مخاطبین اشتباهی را جذب کرده ام؟

- آیا تحلیلی از الگوی ریزش کاربران دارم؟

- آیا کاربران فعال ماهانه درآمدی بیش از هزینه جذب کاربر ایجاد می کنند؟

- آیا کاربران ماندگار درآمدی ایجاد می کنند؟

پاسخ به سوالات فوق مستلزم استفاده از ابزار آنالیتیکس مناسب است.

چگونگی محاسبه ARPU در دیتابین:

کافیست بعد از افزودن SDK دیتابین در برنامه، تابع پرداخت (Purchase) را در برنامه خود پیاده سازی کرده و سپس در فرم تعریف محصول در داشبورد دیتابین، قیمت هر محصول را ثبت نمایید، تا نمودارهای مرتبط با ARPU برای شما نمایش داده شود.

با عضویت در خبرنامه دیتابین، هیچ خبر و رویداد جدیدی را از دست نمیدهید

اطلاعات تماس

تهران - ولنجک - دانشگاه شهید بهشتی - ساختمان مرکز رشد دانشگاه - واحد 109

53 14 2247 021

info [at] databeen.ir

مجوزها


کلیه حقوق برای شرکت داده نشان پارسیان محفوظ است.