نحوه پیاده سازی SDK دیتابین - موتور بازیسازی یونیتی

قبل از هر کاری فایل SDK را دانلود کنید. - (ver 1.0.6)


از سایت شروع میکنیم:

اگر هنوز توی سایت ثبت نام نکردید، از اینجا ثبت نام کنید.

و بعد از دریافت ایمیل فعالسازی، بر روی لینک فعالسازی کلیک کنید و وارد پنل کاربری خود شوید.

1- در پنل کاربری با مراجعه به منوی لیست برنامه ها، روی دکمه تعریف برنامه جدید کلیک کرده و اطلاعات مورد نیاز را تکمیل نمایید. پس از تایید، برنامه جدید تعریف میشود. مشاهده تصویر

2- پس از تعریف برنامه، در سمت راست وبسایت، در کنار تصویر برنامه بر روی آیکون قفل کلیک کنید و secret key برنامه را کپی کنید. مشاهده تصویر


پیاده سازی SDK در یونیتی

1- آخرین نسخه SDK یونیتی را دانلود کنید.

2- پکیج یونیتی را از منوی Assets -> Import Package -> Custom Package به پروژه خود اضافه نمایید.

3- در حالیکه بر روی اولین Scene از بازی خود هستید، از منوی Databeen بر روی گزینه Setup کلیک کنید. تا یک GameObject به نام Databeen در Hierarchy خود مشاهده نمایید.

4- بر روی GameObject کلیک کنید و در پنل تنظیمات (Inspector) مقدار Secret Key را وارد نمایید. این مقدار را باید از وبسایت بردارید. (در ردیف 2 از توضیحات سایت را ببینید). همچنین محل بارگذاری بازی را از قسمت Market انتخاب نمایید. (اگر مارکت شما در لیست وجود ندارد میتوانید مقدار Custom را انتخاب نمایید و مارکت هدف خود را بنویسید)


تنظیمات Manifest.xml

1- اگر در پروژه شما فایل Manifest.xml وجود دارد، کدهای زیر را در فایل مانیفست خود قرار دهید (توجه کنید که دسترسی و permission های مشابه وجود نداشته باشد)

	<uses-permission android:name="android.permission.INTERNET"/>
	<uses-permission android:name="android.permission.ACCESS_COARSE_LOCATION"/>
	<uses-permission android:name="android.permission.ACCESS_NETWORK_STATE"/>

همچنین در بخش application کدهای مربوط به service و receiver را اضافه نمایید.

	<service android:name="ir.databeen.sdk.HttpService"
	    android:exported="true"
	    android:enabled="true"
	/>
	<receiver android:name="ir.databeen.sdk.HttpBoot"/>

2- اگر در پروژه AndroidManifest.xml وجود ندارد، در مسیر Assets\Plugins\Android نام فایل DataBeen_AndroidManifest.xml را به AndroidManifest.xml تغییر دهید.

خب، نصب SDK دیتابین به پایان رسید.


پیاده سازی رویداد های سفارشی

برای استفاده کامل از تمامی سرویس های دیتابین، شما میتوانید برخی اطلاعات تکمیلی از بازی خود را ارسال نمایید. وجود این اطلاعات تکمیلی برای تحلیل و شناخت کاملتر از رفتار کاربر بسیار مفید و موثر میباشد.

دیتابین برای برخی از اطلاعات پر کاربر (مانند پرداخت درون برنامه ای، شروع و پایان مرحله، به اشتراک گذاری بازی و ...) الگوهای آماده ای پیش بینی کرده است.

ولی نگران داده هایی که در الگوها پیش بینی نشده است نباشید! شما میتوانید با پیاده سازی تابع SendCustomEventData داده های خاص از بازی خود را به پنل دیتابین ارسال نمایید و نمودارهای تحلیلی آن را مشاهده نمایید.

در ادامه نحوه پیاده سازی تابع ها را مرور مینماییم:

پرداخت درون برنامه ای (Purchase)

پیاده سازی تابع Purchase

پرداخت درون برنامه ای - دیتابین

برای پیاده سازی و ارسال داده های پرداخت درون برنامه ای، در "رویداد پرداخت موفق" باید کد زیر را قرار دهید:

	DataBeen.SendPurchaseData("«productID»", "«token»");
شروع مرحله (Start Level)
پایان مرحله (End Level)
اشتراک گذاری (Share Data)
امتیازدهی به برنامه (Rate Data)
مشاهده محتوا (Content View)
رویداد سفارشی (Custom Event)

اطلاعات تماس

تهران - خیابان شریعتی - بالاتر از سیدخندان - خیابان خواجه عبداله انصاری - کوی پنجم - پلاک14 - واحد3

20 98 2285 021

info[at]databeen.ir

21 98 2285 021

مجوزها

logo-samandehi
انجمن صنفی
کلیه حقوق برای شرکت داده نشان پارسیان محفوظ است.