وبلاگ

آنالیتیکس و بهبود رقابت پذیری

دنیای توسعه محصول به سرعت در حال تغییر است. بیست سال قبل، راهکارهای آنلاین، صرفا کانالی جدید برای توزیع محصول محسوب می شدند، اما امروزه، همه شرکت ها به سمت کسب و کار محصولات دیجیتال حرکت کرده اند.

این حقیقت که شرکت های نرم افزاری در حال بلعیدن دنیا هستند، خواننده این سطور را متعجب نمی کند، اما سرعت این رویداد ممکن است جالب باشد: از سال 2000 تا 2014، بیش از نیمی از 500 شرکت برتر در رتبه بندی فورچون دیگر وجود ندارند. آنهایی که باقی مانده اند حالا با سرعتی بیش از همیشه حرکت می کنند این شرکتها با توسعه محصول چابک، DevOps و مایکروسرویس ها، یکپارچه سازی مستمر و تست های خودکار از release های فصلی به چندین release در روز رسیده اند. این موضوع دو جریان اصلی بسیار قدرتمند ایجاد کرده است:

1. «عصر مشتری» آغاز شده و توسعه سریع و آسان محصول، منجر به رشد انفجاری در عرضه محصولات جدید گردیده است.

2.توسعه دهندگان محصولات یا قابلیتهای لازم برای پاسخگویی به نیازهای فزاینده مشتریان را دارند و یا حذف می شوند.

در چنین فضایی، با حجم گسترده رقابت، اخبار خوب هم وجود دارد، اکنون برای اولین بار امکان سنجش عملیاتی تمامی تعاملات مشتری با کسب و کار خود را در اختیار داریم. شرکت ها دیگر نیازی به بهره گیری از ابزارهای سنتی آنالیز بازار نظیر پرسشنامه و ... ندارند، بلکه می توانند کاملا رفتار کاربر را بطور خودکار و بدون ارتباط مستقیم با مشتریان درک نمایند. تیم های موفق از این درک برای فعالتر بودن در مقابل تقاضای کاربران، استفاده می نمایند و بهره گیری از فرآیندهای چابک و مستمر توسعه محصول و ایجاد چرخه های بیشمار OODA محصولات بهتر و بهتر ارائه می کنند.

با وجود ابزار آنالیتیکس:

• بازاریاب ها و مدیران محصول می توانند مستقیما گزارشات مورد نیاز خود را ایجاد کنند، که این کار منجر به پرسش های بهتر و بهتر و در نتیجه فراهم آمدن امکان تصمیم گیری سریع تر می گردد.

• کارشناسان تحلیل داده به داده های مرتبط تری دسترسی دارند و می توانند با کیفیت بهتری کار کنند.

• مهندسین بیش از این مجبور نیستند از زیرساختهای داده های پیچیده استفاده کنند و می توانند از شایستگی های محوری خود برای توسعه محصول استفاده کنند.

اگر خود را در موقعیت رقابتی یافتید که سرعت برای دستیابی به موفقیت الزامی است و برای تضمین موفقیت خود نیاز به تحلیل های عمیق کارشناسی دارید؛ با ما تماس بگیرید.

با عضویت در خبرنامه دیتابین، هیچ خبر و رویداد جدیدی را از دست نمیدهید

اطلاعات تماس

تهران - ولنجک - دانشگاه شهید بهشتی - ساختمان مرکز رشد دانشگاه - واحد 311

53 14 2247 021

info [at] databeen.ir

مجوزها

کلیه حقوق برای شرکت داده نشان پارسیان محفوظ است.