وبلاگ

آنالیتیکس رفتاری چیست؟

تحلیل رفتاری (آنالایتیکس رفتاری) اخیر در زیرمجموعه تحلیل کسب و کار مطرح شده و بینش جدیدی از رفتار کاربران پلتفرم های تجارت الکترونیک، بازی های دیجیتال ، اپلیکیشن های وب و موبایل و IOT ایجاد می کند. رشد سریع حجم داده های خام ایجاد شده در دنیای دیجیتال روشهایی فراهم می کند که با کمک آنها می توان فراتر از تحلیل شاخصهای متداول نظیر شاخصهای دموگرافیک حرکت کرد. با استفاده از این روشها می توان گفت چه گروهی از مردم، در گذشته چه رفتاری داشته اند. تحلیل رفتار بر درک چگونگی و چرایی اقدامات کاربران تمرکز دارد و بازاریابان را قادر می سازد پیشنهادات متناسب را به در زمان مناسب به مشتریان مناسب ارائه کنند.

آنالیتیکس رفتاری حجم از زیادی از رویدادهای خام کاربران در یک نشست (session) را دریافت می کند.این داده ها شامل ترافیک مصرفی، چگونگی حرکت در صفحات، کلیک ها، تعامل با شبکه های اجتماعی، تصمیم به خرید و ... می باشد. این داده-رویدادها می توانند شاخصهای بازاریابی نظیر صفحات با نرخ تبدیل (conversion rate)، مقایسه با دیگر شاخصهای ارزش افراد و زمان سپری شده در سایت یا اپلیکیشن را نیز پوشش دهند. این داده ها پس از جمع آوری تحلیل می شود و اطلاعاتی نظیر اینکه «از وقتی که کاربر وارد شده تا زمانی که اقدام به خرید کرده چه زمانی طول کشیده» یا اینکه «کاربر قبل از خریده چه محصولاتی را دیده یا خریداری کرده» را فراهم کند. تحلیل های رفتاری کمک می کند بر مبنای چنین داده های رفتار آینده کاربر را پیش بینی کنیم.

از آنجاییکه در آنالیتیکس رفتاری نسبت به هوش تجاری (BI) تاکید بیشتری بر چه کسی، چه چیزی، کجا و کی وجود دارد، آنالیتیکس رفتاری دامنه هوش تجاری را متمرکزتر کرده و این امکان را فراهم می کند تا با استخراج روابط میان داده های به ظاهر غیرمرتبط، روندهای آتی پیش بینی شوند. این موضوع دیدگاهی جامع تر و انسانی تر به داده ها، و مرتبط کردن دادده ها به یکدیگر برای درک چیزی فراتر از آنچه اتفاق افتاده شامل چرایی و چگونگی اتفاقات ایجاد می کند.

اطلاعات تماس

تهران - خیابان شریعتی - بالاتر از سیدخندان - خیابان خواجه عبداله انصاری - کوی پنجم - پلاک14 - واحد3

20 98 2285 021

info[at]databeen.ir

21 98 2285 021

مجوزها

logo-samandehi
انجمن صنفی
کلیه حقوق برای شرکت داده نشان پارسیان محفوظ است.