وبلاگ

با بهره گیری از موبایل آنالیتیکس حدسیات را کنار بگذارید!

اغلب توسعه دهندگان در زمان ارائه اپلیکیشن های خود به بازار، از خود می پرسند: آیا شانس با من همراه است؟

دلیل این پرسش ساده است: در بازار پر از رقابت اپلیکیشن های موبایلی، برای باقی ماندن و موفق شدن، باید خوش شانس بود! اگر نخواهید به شانس متکی باشید، باید تجربه کاربری مشتری را به درستی تحلیل کنید و این کار ممکن نیست مگر با بهره گیری از یک آنالیتیکس قوی. بسیاری از توسعه دهندگان از با توجه به نظرات کاربران در صفحه برنامه، متوجه عکس العمل آنها نسبت به برنامه خود می شوند، اما از آنجاییکه این نظرات و بازخوردها از طرف اقلیت محدودی از کاربران ثبت می شود، نمی توان صرفا با اتکا به آنها اپلیکیشن را بهبود داد.

خبر خوب این که با بکارگیری موبایل آنالیتیکس به وضوح می توان متوجه شد چه کسانی، چطور از اپلیکیشن استفاده می کنند. این ابزار به شما کمک می کند تا بفهمید کاربران چه کاری در برنامه انجام می دهند، چه ویژگی هایی محبوب تر است، چه چیزی منجر می شود کاربران دوباره به برنامه مراجعه کنند و کجا احتمال خرید کاربران بیشتر است.

با محاسبه شاخصهای مناسب، می توانید نقشه راهی هوشمندانه طراحی کرده و تصمیماتی بگیرید که در رفتار کاربر ریشه دارد. با دیتابین به آنچه برای تحلیل رفتار کاربر نیاز دارید، دسترسی خواهید داشت.

حدسیات را کنار بگذارید

به جای اتکا بر تحلیل شخصی برای بهبود اپلیکیشن، از تحلیل رفتار کاربر برای درک اثربخشی تغییرات استفاده کنید. با کنار گذاشتن حدسیات از معادله، می توانید کاراتر باشید، کاربران بیشتری را جذب کنید و درآمد خود را افزایش دهید.

بخشی از شاخصهایی که باید پایش شوند:

ارزیابی این شاخصها حداقل داده های لازم برای تحلیل رفتار کاربر را فراهم می کند:

- دانلود روزانه ( مشخص می کند صفحه برنامه، کلید واژه ها، نام برنامه و برنامه های بازاریابی در جذب کاربر موفق هستند یا خیر؟)

- سرانه زمان حضور کاربران در برنامه

- سرانه زمان نشست های کاربران

- تعداد خرید

- سرانه درآمد از هر کاربر

- مختصات جغرافیایی کاربران

- ویژگی های ابزارهای مورد استفاده کاربران (مدل گوشی، سیستم عامل و.... جهت طراحی تست های کنترل کیفیت مناسب)

به علاوه ضروری است شاخصهای اختصاصی برنامه خود را تعریف کرده و اندازه گیری نمایید. این کار از طریق تعریف رویدادهای سفارشی امکان پذیر است. برای مثال اگر تمایل داشته باشید استقبال کاربران از تغییرات UX را متوجه شوید، کافیست تعداد دفعات کلیک روی یک دکمه مشخص را قبل و بعد از تغییرات اندازه بگیرید.

با عضویت در خبرنامه دیتابین، هیچ خبر و رویداد جدیدی را از دست نمیدهید

اطلاعات تماس

تهران - ولنجک - دانشگاه شهید بهشتی - ساختمان مرکز رشد دانشگاه - واحد 311

53 14 2247 021

info [at] databeen.ir

مجوزها

کلیه حقوق برای شرکت داده نشان پارسیان محفوظ است.