وبلاگ

5 راه برای بهبود درگیری کاربر با برنامه (User Engagement)

برای افزایش نرخ چسبندگی اپلیکیشن موبایلی، باید بدانید کاربرانتان در حال حاضر چه کاری انجام می دهند، چطور اپلیکیشن شما را استفاده می کنند و چه چیزی آنها را با برنامه درگیر نگه می دارد. بدین منظور سعی کنید پاسخ 5 سوال زیر را بیابید:

1. چه کسانی بیشتر با برنامه درگیر شده اند؟

آیا اپلیکیشن شما به مخاطبین مورد نظر خود دست یافته است؟ ویژگی هایی مثل موقعیت جغرافیایی کاربران، ساعات پراستفاده اپلیکیشن، صفحات محبوب و ..... به شما کمک می کند شناخت بیشتری از گروه های کاربران به دست آوردید و تجربه کاربری را از طریق ارائه پیشنهادات متناسب با نیاز مشتری و یا ارائه تبلیغات هدفمند بهبود دهید.

2. میانگین زمان هر نشست کاربران

کاربران شما در طول روز چه مقدار از زمان خود را در اپلیکیشن شما می گذرانند؟ برای اپلیکیشن زمانی حدود 20 دقیقه مناسب است. برای بازی های آنلاین، تعداد نشست های بالا با میانیگن دو دقیقه نشاندهنده سطح بالای درگیر شدن کاربر با برنامه است. اگر کاربران زمان کمتری از حد انتظار شما در برنامه صرف می کند، باید بدانید چرا چنین اتفاقی افتاده است.

3. چه چیزی باعث می شود کاربران مجددا به برنامه مراجعه نمایند؟

وقتی کاربران اپلیکیشن شما را دانلود می کنند و فقط یکبار ان را استفاده می کنند، فرصت شما برای کسب درآمد از اپلیکیشن و تعامل با کاربر کاهش می یابد. اول، باید دریابید چه اتفاقی در برنامه افتاده که منجر به ترک برنامه شده و بر این مبنا تجربه کاربری را بهبود دهید. برای مثال، فرض کنید یک بازی موبایلی طراحی کردید، کاربران اپلیکیشن را دانلود می کنند، اما در مرحله سه از اپلیکیشن خارج می شوند. از آنالیتیکس خود برای شناسایی صفحاتی که کمترین نرخ تکمیل را دارند استفاده کنید و گیم پلی را در این مراحل بهبود دهید.

4. ویژگی های محبوب کاربران کدامند؟

بررسی کنید کدام ویژگی ها بیشتر برای کاربران جذاب بوده و سعی کنید کاربران را ترغیب کنید از این ویژگی ها استفاده کنند. بدین منظور با استفاده از یک ابزار آنالایتیکس نرخ بازدید بخش های مختلف برنامه را محاسبه نموده و بررسی کنید در کدام یک از این بخش ها درآمد بیشتری ایجاد شده. سپس با تغییر در طراحی، ارسال پوش توتیفیکشن و ارائه پیشنهادات مناسب، کاربران را ترغیب کنید از این بخش ها استفاده کنند.

5. کاربران چه مواردی را استفاده نمی کنند؟

بخش هایی که برای کاربران جذاب نیست را حذف کرده و یا بهبود دهید.

ابزار آنالیتیکس دیتابین با تحلیل رفتار کاربر به شما کمک می کند پاسخ سوالات فوق را بیابید و درگیری کاربر با برنامه را افزایش دهید.

با عضویت در خبرنامه دیتابین، هیچ خبر و رویداد جدیدی را از دست نمیدهید

اطلاعات تماس

تهران - ولنجک - دانشگاه شهید بهشتی - ساختمان مرکز رشد دانشگاه - واحد 311

53 14 2247 021

info [at] databeen.ir

مجوزها

کلیه حقوق برای شرکت داده نشان پارسیان محفوظ است.