وبلاگ

blog

شناسایی الگو، پیش بینی آینده بر مبنای رفتار کاربر

زمانی که تعداد کاربران در سطح خوبی قرار دارد، زمان مناسبی برای تشخیص الگوی رفتاری کاربران است. رفتار تکرارشونده نشان می دهد کاربران چه اقداماتی انجام می دهند و چه اقداماتی انجام نمی دهند، اطلاعاتی که می تواند مزیت رقابتی مهمی برای توسعه دهندگان ایجاد نماید.

در مقاله تحلیل مسیر کاربر در خصوص اهمیت مسیر کاربر در تعریف قیف تبدیل صحبت کردیم. در اینجا از تحلیل مسیر کاربر به عنوان عاملی برای بهبود نسخه های آتی محصول استفاده می کنیم. بررسی مواردی مانند صفحات پربازدید برنامه، رویدادهای سفارشی (پرتکرار و کم تکرار)، به اشتراک گذاری ها و .... می تواند برای اعمال بهبود در برنامه مورد استفاده قرار گیرد.

نرخ ماندگاری

برخی کاربران بعد از مدتی کوتاهی از نصب دیگر به برنامه مراجعه نمی کنند در حالیکه برخی دیگران تا 6 ماه در برنامه فعال هستند. سنجش نرخ ماندگاری کاربران در زمان های مشخص (مثلا روز اول، سه روز پس از نصب، هفت روز پس از نصب و ...) به شما کمک می کند، دریابید چه کاربرانی زمان بیشتری با شما همراهی می کنند. بر این مبنا می توانید کاربران هدف را شناسایی نمایید، کاری که برای موفقیت در بازاریابی حیاتی است!

نقاط حیاتی را شناسایی کنید

شما به عنوان توسعه دهنده، هیچ وقت تمایل ندارید با کاربران خداحافظی کنید، پس دریابید چه زمانی و چرا کاربران اپلیکیشن را ترک می کنند. این کار به شما نشان می دهد چه چیزهایی برای کاربران مهم است و چه چیزهایی مهم نیست. اگر چیزی درست کار نمی کند، اصلاح کنید.

ویژگی های محبوب کاربران را در نظر داشته باشید.

آیا تجربه کاربری مطابق انتظارات است؟ مشاهده عکس العمل کاربران می تواند به شما کمک کند ویژگی های جدیدی ایجاد کنید، امکانات فعلی را بهبود بخشید و هر آنچه جذابیتی ندارد را حذف کنید.

- چه اقداماتی در برنامه بیشتر انجام می شود؟ (به اشتراک گذاری، دعوت از دوستان، لایک و ....)

- آیا کاربران با رابط کاربری تعامل مطلوبی دارند یا برخی از ویژگی های پیش بینی شده اصلا مورد استفاده قرار نمی گیرند؟

- آیا برنامه را upgrade می کنند؟

- بیشتر از تبلت استفاده می کنند یا موبایل؟

چه چیزی کاربران را خوشحال می کند؟

درآمد توسعه دهندگان از «خرید درون برنامه ای» و «تبلیغات موبایلی» ایجاد می شود. برای افزایش درآمد، بررسی اقدامات منجر به تراکنش ضروری است. در این صورت می توانید با تشویق سایر کاربران به تکرار این اقدامات، درآمد خود را افزایش دهید.

* چه محتوایی مشاهده می شود؟

* آیا کاربران قبل از خرید فقط تا مرحله مشخصی بازی می کنند و یا فقط صفحات محدودی از برنامه را مشاهده می کنند؟

* آیا خرید با موقعیت جغرافیایی کاربران رابطه مستقیمی دارد؟

با عضویت در خبرنامه دیتابین، هیچ خبر و رویداد جدیدی را از دست نمیدهید

اطلاعات تماس

تهران - ولنجک - دانشگاه شهید بهشتی - ساختمان مرکز رشد دانشگاه - واحد 311

53 14 2247 021

info [at] databeen.ir

مجوزها

کلیه حقوق برای شرکت داده نشان پارسیان محفوظ است.